Missie, visie en doelstellingen

Missie:
Stichting Lotuz Vrienden streeft naar een goed leven voor mensen met een verstandelijke- en/of lichamelijke beperking. Stichting Lotuz vrienden wil door middel van donaties en fondsenwerving een bijdrage leveren aan méér dan goede zorg.

Visie:
Stichting Lotuz Vrienden wenst voor de deelnemers van Lotuz Dagbesteding dat zij zich op eigen wijze en tempo optimaal kunnen ontwikkelen, zodat zij kunnen participeren en zichtbaar zijn in de maatschappij.

Doelstellingen:

1. De stichting heeft ten doel:
    1. Het ondersteunen van de activiteiten van 'Lotuz-dagbesteding' gevestigd te Velsen, welke activiteiten onder meer bestaan uit het bieden van kleinschalige dagbesteding voor mensen met een verstandelijk handicap;
    2. Het verrichten van alle verdere handelingen, die met het vorenstaande in de ruimste zin verband houden of daartoe bevorderlijk kunnen zijn.
  2. De stichting tracht haar doel onder meer te bereiken door:
    1. Het werven van sponsors en donateurs, het onderzoeken van de mogelijkheden tot het verkrijgen van subsidies, alsmede het verrichten van alle nodige werkzaamheden tot het verkrijgen daarvan en het verlenen van hulp bij de organisatie van daarvoor in aanmerking komende evenementen en anderen activiteiten in de gemeente Velsen.